Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Treści

W tym poradniku przedstawię w jak najprostszy sposób jak wykonywać operację związane z podstronami, aktualnościami i galeriami oraz wersjami językowymi.
 

1. Przyciski i ikonki


  • Image Dodawanie treści
  • Image Edycja treści
  • Image Ukrywanie treści (ikonka szara element widoczny, czerwona niewidczony)
  • Image Strona główna danego języka
  • Image Podstrona
  • Image Grupa elementów
  • Image Aktualności
  • Image Link
  • Image Pokazuje informacje o elemencie
  • Image Przywróć element
 

2. Dodawanie i edycja podstrony


Aby dodać podstronę należy kliknąć przycisk dodawania treści (Image) znajdujący się obok strony głównej danego języka (np.: PL). Pojawiają nam się po prawej stronie dwa pola:
  • tekstowe "Nazwa elementu" - wpisujemy nazwę podstrony
  • wyboru - Odznaczamy "Strona"
 
Po uzupełnieniu powyższych pól klikamy przycisk "Zapisz". Pojawia się komunikat "Zmiany przebiegły pomyślnie" i dodana podstrona pojawia się w drzewku po lewej stronie. 
 
Aby rozpocząć edycję podstrony należy nacisnąć przycisk Image
 
Po prawej stronie pojawia nam się pięć zakładek:
  • "Treść" - W niej możemy edytować samą treść podstrony,
  • "Ogólne" - Edycja podstawowych informacji o podstronie jak jej nazwa, styl graficzny itd. (opisy poszczególnych pól pojawiają się po najechaniu na nie),
  • "Seo" - W tej zakładce możemy zmienić elementy potrzebne do optymalizacji strony (nazwę linku, title, keywords itd.) tutaj również pojawiają się opisy po najechani na poszczególne pola, 
  • "Wersje" - zakładka ta pojawia się w momencie, gdy istnieją wersje (czyli kopie poprzednich wersji podstrony)
  • "Obrazki slider" - Tutaj znajduje się pole do wrzucania obrazów do slidera dla danej podstrony. Wrzucać pliki można pojedynczo, po wybraniu pliku klikamy "Zapisz",
  • "Info" - Wszystkie informacje dotyczące strony (Link, liczba wyświetleń, data utworzenia itp.)
 
Dodatkowo na dole znajdują się przyciski:
  • "Obrazek" - Pojawia nam się okno, gdzie możemy wrzucić nowe obrazki. Po wysłaniu pliku należy kliknąć przycisk odświeżania (Image). Następnie pod dodanym obrazkiem mamy do wyboru jego rozmiary do wstawienia do treści naszej podstrony.
  • "Plik" - Pojawia nam się okno, gdzie możemy wrzucić pliki. Podobnie jak po dodaniu obrazka, należy odświeżyć listę (Image). Pod dodanym plikiem pojawiają się dwie opcje dodania linku do pliku w treści podstrony.
  • "Widget" - Po kliknięciu tego przycisku pojawia nam sie generator widgetów, za pomocą którego możemy dodać do naszej podstrony np.: formularz kontaktowy (contactForm) i wiele innych ciekawych dodatków.
 

3. Dodawanie i edycja aktualności


Dodawanie grupy aktualności odbywa się poprzez przycisk dodawania treści (Image) znajdujący się obok strony głównej danego języka (np.: PL). Pojawiają nam się po prawej stronie dwa pola:
  • tekstowe "Nazwa elementu" - wpisujemy nazwę podstrony
  • wyboru - Odznaczamy "Aktualności".
Po uzupełnieniu powyższych pól klikamy przycisk "Zapisz". Pojawia się komunikat " Zmiany przebiegły pomyślnie" i dodana grupa aktualności pojawia się w drzewku po lewej stronie. 
 
Dodawanie odbywa się w podobny sposób. Należy kliknąć przycisk dodawania (Image), tym razem znajdujący się obok nazwy naszej grupy aktualności. Po prawej stronie pojawia nam się pole z treścią oraz podstawowymi informacjami. Opisy do pól znajdują się po najechaniu. 
 
Edycja aktualności odbywa się w identyczny sposób jak podstron (opisane w punkcie 2.).
 

4. Dodawanie i edycja galerii


Aby dodać galerię należy kliknąć przycisk dodawania treści (Image) znajdujący się obok strony głównej danego języka (np.: PL). Pojawiają nam się po prawej stronie dwa pola:
  • tekstowe "Nazwa elementu" - wpisujemy nazwę dodawanej galerii
  • wyboru - Odznaczamy "Galeria"
 
Po uzupełnieniu powyższych pól klikamy przycisk "Zapisz". Pojawia się komunikat " Zmiany przebiegły pomyślnie" i dodana została nowa galeria. Pojawiła się w drzewku po lewej stronie. 
 
Dodawanie zdjęć rozpoczynamy od kliknięcia przycisku (Image) obok nazwy naszej galerii. Po prawej stronie pojawia się formularz dodawania zdjęć. Klikamy przycisk "Dodaj pliki". Wybieramy pliki do dodania. Następnie klikamy "Rozpocznij wysyłanie". Pliki zostają wysłane. Klikamy przycisk odświeżania (Image), przez co na dole pojawia nam się lista dodanych elementów. 
 
Edycja zdjęć odbywa się poprzez kliknięcie przycisku (Image) znajdującego się obok każdej nazwy zdjęcia. Możemy edytować tam nazwę zdjęcia oraz dodać opis.
 

5. Dodawanie i edycja linków


Aby dodać link należy kliknąć przycisk dodawania treści (Image) znajdujący się obok strony głównej danego języka (np.: PL). Pojawiają nam się po prawej stronie dwa pola:
  • tekstowe "Nazwa elementu" - wpisujemy nazwę dodawanego linku
  • wyboru - Odznaczamy "Link"
 
Po uzupełnieniu powyższych pól klikamy przycisk "Zapisz". Pojawia się komunikat " Zmiany przebiegły pomyślnie" i dodana została nowa galeria. Pojawiła się w drzewku po lewej stronie. 
 
Link możemy edytować poprzez kliknięcie przycisku  (Image) Jest to najprostszy z elementów - posiada tylko trzy pola "adres URL", "Nazwa elementu" i "Ikonka menu". Po zmianie danych klikamy oczywiście przycisk "Zapisz".
 

6. Tworzenie grup elementów


Aby utworzyć grupę elementów należy kliknąć przycisk dodawania treści (Image) znajdujący się obok strony głównej danego języka (np.: PL). Pojawiają nam się po prawej stronie dwa pola:
  • tekstowe "Nazwa elementu" - wpisujemy nazwę dodawanej galerii
  • wyboru - Odznaczamy "Grupa"
 
Po uzupełnieniu powyższych pól klikamy przycisk "Zapisz". Pojawia się komunikat " Zmiany przebiegły pomyślnie" i dodana została nowa grupa elementów. Pojawiła się w drzewku po lewej stronie. 
 
Do grupy elementów podobnie jak do strony głównej języka możemy dodać dowolny kolejny element (Podstronę, Galerię, Aktualności, Link oraz kolejną grupę elementów).
 

7. Dodawanie nowego języka


Aby dodać język należy w zakładce głównej (tej po lewej) przejść do podzakładki "Języki". Znajdują się tam domyślne wersje językowe. 
 
Dodawanie odbywa się poprzez formularz po prawej stronie "Dodaj język". Po wpisaniu nazwy języka klikamy przycisk "Dodaj". Na liście po lewej stronie pojawia się nowy obiekt wraz z plikami:
  • "admin.txt" - tłumaczenie do panelu admina 
  • "front.txt" - tłumaczenie bezpośrednio do elementów Twojej strony
 

8. Kosz


Wszelkie elementy usunięte w podzakładce "Podstrony" trafiają do kosza. Aby do niego przejść należy w zakładce głównej (tej po lewej) przejść do podzakładki "Kosz". 
 
W liście plików mamy do wyboru przyciski:
  • Image przywraca plik na stronę
  • Image bezpowrotnie usuwa element
  • Image po najechaniu na ten przycisk pojawiają się informacje dotyczące danego elementu
Jeżeli chcemy bezpowrotnie usunąć wszystkie elementy z kosza, należy kliknąć przycisk znajdujący się ponad listą "Opróżnij kosz".
 
 
W razie jakichkolwiek problemów, prosimy o pisanie na forum, na pewno postaramy się pomóc.