Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Trendy w Web Designie 2015

Niemal połowa roku za nami i można już śmiało określić, jakie są trendy wśród webdesignerów w AD 2015. Przedstawiamy dziesięć naszym zdaniem najpopularniejszych i mających największy wpływ na współczesny design.

symu

1.    Responsive Web Design

RWD jest modne od kilku lat, jednak w tym roku Google zmieniło swój algorytm premiując witryny responsywne. Abstrahując od tego, na ile faktycznie zmiana algorytmu wpłynie na wyniki wyszukiwania, właściciele serwisów internetowych dostali poważny sygnał, aby przerzucić się na Responsive Web Design. Dodatkowo programiści i designerzy zapoznali się już bardzo dobrze z RWD i coraz chętniej oferują swoim klientom wykonanie strony właśnie w tej technologii.

2.    Scroll

Rozbudowane menu? Setki zakładek? Zapomnij o tym. Użytkownicy wolą scrollować stronę niż otwierać kolejne karty, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Przekłada się to na design, w którym długie strony typu one-scroll-page stały się już niemalże kanonem współczesnego designu. Można je uatrakcyjnić dodatkowo za pomocą efektów typu parallax.

3.    UX i mikrointerakcje

Nie wystarczy już, że strona będzie ładna. Dodatkowo musi zapewniać użytkownikom niezapomniane wrażenia, dzięki czemu zapadnie w ich pamięci. Tym bardziej istotne są różnego rodzaju mikrointerakcje nadające stronie niepowtarzalnego charakteru. Designerzy i programiści prześcigają się w pomysłach na uatrakcyjnienie strony, a elementem, na który zwracają największą uwagę są efekty on hover lub scroll. Znajomość  możliwości CSS3 i JS może okazać się bardzo pomocna.

4.    Dynamiczne tła

Ładne zdjęcie w wysokiej rozdzielczości? To już nie wystarczy. Jeżeli chcesz być o krok przed konkurencją, Twoje tło musi się ruszać. Coraz częściej jest to film lub animacja. Alternatywą może być też tło sprawiające wrażenie głębi, trójwymiaru.

ztlem

5.    Scalable Vectror Graphics

Chociaż SVG istnieje od 1999 roku, to dopiero w ostatnim czasie znalazło uznanie wśród designerów. Pozwala między innymi na ozdobienie strony grafikami, które nie stracą na jakości i efektywności w trakcie skalowania oraz pozwala na zaoszczędzenie miejsca w porównaniu z użyciem grafik rastrowych. Ma to niebagatelne znaczenie w erze mobile.

6.    Duża czcionka

Małe czcionki odchodzą do lamusa. Kluczowe teksty na  stronie według obecnych kanonów muszą być duże i najlepiej wyboldowane. Takie są trendy…

7.    Gradienty wracają do łask

Poprzedni rok stał pod znakiem Flat Designu. Nadal będzie on głównym nurtem, ale do łask wracają odłożone na półkę gradienty.  Stało się tak między innymi za sprawę Apple, który w dużym stopniu postawił na gradienty w najnowszej wersji swojego systemu operacyjnego iOS.

8.    Ghost buttons

Innym ważnym trendem (wyraźnie zaznaczającym się  w poprzednich latach) będzie korzystanie z ghost buttonów. Transparentne i klikane elementy pozwalają między innymi na wkomponowanie treści oraz buttonów w design strony. Daje to projektantowi duże możliwości stworzenia efektywnego i zachęcającego do interakcji layoutu.

volfcamp

9.    Infografiki

Chcesz przedstawić swoją ofertę? Opowiedzieć o swojej działalności? Nie pisz wypracowania. Użyj infografik, a najlepiej interaktywnych infografik, które w znacznie atrakcyjniejszy sposób opiszą Twoją działalność i zachęca do kupna bądź skorzystania z usług.

10.    Material Design

Material Design jest konceptem zaproponowanym przez Google w zeszłym roku. Część powyżej opisanych trendów jest odpowiedzią na propozycje giganta z Richmond. Material Design, to nie tylko sama grafika, ale też wytyczne dotyczące programowania oraz cała filozofia projektowania. Więcej na jego temat można poczytać na stronach Google.