Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Pierwsza instalacja systemu

Krok 1


Pobierz program FTP na przykład FileZilla filezilla-project.org/download.php?type=client i zainstaluj go.

Po otwarciu programu powinno wyświetlić się takie okno:
 
Pobieramy najnowszą wersję systemu ze strony www.windu.org i rozpakowujemy ją.
 
Następnie łączymy się z naszym serwerem:
W miejsca:
  • "serwer" - wpisujemy nazwę serwera (np.: windu.org)
  • "nazwa użytkownika" - wpisujemy swoją nazwę użytkownika (np.: admin)
  • "hasło" - wpisujemy hasło
  • "port" - wpisujemy port, jeśli nie mamy podanego od dostawy zostawiamy pole puste.
 
Po połączeniu się z naszym serwerem wrzucamy pliki, które znajdowały się w paczce pobranej z www.windu.org.
 

Krok 2


Po zakończeniu transferów na nasz serwer rozpoczynamy instalację Windu. 
Wchodzimy na naszą stronę, następnie zostajemy przekierowani na adres ../admin/install/ , 

UWAGA! Jeżeli system wykryje brak możliwości zapisu i wyświetli na ten temat komunikat, należy ustawić prawa zapisu ręcznie na serwerze dla wszystkich katalogów i podkatalogów!

W tym celu zaznaczamy wszystkie pliki przesłane na serwer i klikamy prawym przyciskiem myszy. Wybieramy "Prawa pliku", a następnie CHMOD 0777, odznaczając ptaszkiem wszystkie opcje. Następnie  Potem na dole "Przechodź do podkatalogów" i zaznaczamy opcję "Zastosuj do wszystkich plików i katalogów".
 
Później klikamy "Rozpocznij instalację" i przechodzimy do następnego kroku.
 

Krok 3


Po kliknięciu przycisku "Rozpocznij instalację" pojawia nam się ekran:

Jeżeli którekolwiek z pól nie jest odznaczone na zielone, oznacza to, że WinduCMS nie ruszy na Twoim serwerze.
 
Jeżeli wszystko jest w porządku klikamy przycisk "Kontynuuj instalację"
 

Krok 4


W kolejnym kroku instalacji uzupełniamy pola:
  • adres e-mail - ten e-mail będzie zarówno Twoim loginem, jak również na niego zostaną wysłane informacje o rejestracji
  • hasło - to chyba oczywiste (nie wpisujcie za łatwych)
 
Po wpisaniu obu pól poprawnie klikamy "Dalej" i przechodzimy do następnego punktu.
 

Krok 5


Chyba najprostszy ze wszystkich. Pojawia nam się okno z potwierdzeniem instalacji:
Nie mamy innej opcji jak kliknąć "Panel Administracyjny". W tym czasie na naszego maila został wysłany email z informacjami o instalacji.
 

Krok 6


Po wykonaniu poleceń z poprzedniego punktu otwiera nam się okno logowania do panelu administracyjnego:
Logujemy się na podane wcześniej dane i klikamy "Zaloguj się". Zostajemy przekierowani do upragnionego panelu administracyjnego.
 
 

Krok 7


Panel administracyjny wygląda tak jak na srceenie poniżej:
 
Jeżeli po prawej stronie znajduje się żółta ikonka, oznacza to, że jest nowa aktualizacja. Zalecane jest po instalacji od razu zaktualizować system do najnowszej wersji (Aktualizacja odbywa się w podobny sposób jak instalacja).
 
W razie jakichkolwiek problemów, prosimy o pisanie na forum, na pewno postaramy się pomóc.