Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Nowość dla social media managerów

Nowość dla social media managerów - Wisetrends.com
IMG_6922
 
Na początku kwietnia otrzymaliśmy informację o nowo startującym serwisie Wisetrends.com. 
Założeniem projektu jest prezentacja statystyk dotyczących największych polskich fanpejdży w podziale na kategorie. W czasie rzeczywistym (no, prawie- aktualizacja co godzinę), co jest ogromnym plusem. Niby istnieją już na rynku podobne rozwiązania ( Sotrender, Socialbakers czy też oczywiście Brand24 i wiele innych), jednak wiadomo - na rosnącej konkurencji korzysta klient. Czyli Ty, ja, nasze agencje, marki i klienci. 
OK, co zatem daje nam Wisetrends? Póki co pierwsze wrażenia są bardzo obiecujące. Projekt, obecnie w fazie mocno rozwojowej, pozwala na podejrzenie pozycji największych brandów w kontekście ich największych konkurentów. Statystyki podzielone są na kategorie: m.in. agencje interaktywne, banki, blogi, hotele, kawiarnie,kosmetyki, miasta, macierzyństwo, itd. Jest również kategoria ogólna Top 15 Polska. W tabelkach widzimy to, co widzieć powinniśmy - czyli pozycję, liczbę fanów, zmianę w stosunku do poprzedniego okresu oraz tzw. WiseIndeks, czyli autorski wskaźnik oceny skuteczności działań w Social Media (za: wisetrends.com). Wyliczany jest na podstawie czynników świadczących m.in. o zaangażowaniu fanów w relację z marką: lajków, udostępnień, komentarzy itd. Pozwala na porównywanie analizowanego fanpejdża do konkurencji - nie tylko pod względem liczby fanów. Dzięki temu otrzymujemy rzetelną miarę jakości oraz pozycji na rynku analizowanego fanpejdża. 
 
Obecnie Wisetrends monitoruje kilka tysięcy stron; to niewiele, jednak niebawem liczba ta będzie rosnąć dzięki możliwości dodawania (sugerowania) fanpejdży przez użytkowników.
 
Póki co marketerzy zarządzający niewielkimi stronami (poniżej 5 tysięcy fanów) mogą korzystać ze strony czysto hobbystycznie, gdyż niewiele tu znajdą wskazówek dla siebie. Z kolei agencje odpowiedzialne za największych graczy, którzy zostali do tej pory uwzględnieni w statystykach będą z pewnością preferować bardziej popularne, a przede wszystkim już wdrożone i sprawdzone rowiązania. Dlatego Wisetrends na chwilę obecną stanowi sympatyczną ciekawostkę, służącą raczej podglądaniu rynku niż ułatwiającą codzienne zarządzanie fanpejdżem. 
 
Jednak warto, a wręcz należy trzymać rękę na pulsie - najbliższe tygodnie i miesiące będą z pewnością kluczowe dla rozwoju projektu. Jak sami piszą o sobie - Wisetrends jest obecnie dopiero na początku drogi. Ale początek ten wygląda niezwykle obiecująco! :) Zespół devboard trzyma mocno kciuki, bo polski rynek Social Media potrzebuje profesjonalnych, otwartych na użytkownika narzędzi.