Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Jak pozycjonować się w bingu

Według badań Gemiusa w pierwszym tygodniu grudnia 2,57% polskich internautów korzystało z wyszukiwarki bing. Jest to niewiele w porównaniu z googlem, który od lat jest monopolistą na rynku i w tym samym okresie korzystało z niego 96,25% internautów. Niemniej jednak warto zainteresować się sposobem działania microsoftowej wyszukiwarki i metodami pozycjonowania.

 


Źródło: http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines-domains.html

 

Przede wszystkim kontent

Podobnie jak w google dla binga najważniejszy jest kontent. Jeśli będzie on wartościowy, aktualny i nie będzie stanowić ułamka kodu strony, to obroni się sam. Gorzej jeśli strona składa się samych linków, reklam, a wartościowej treści jest na niej niewiele. Jednak w bingu zawartość strony ma mniejsze znacznie niż w silniku googla, dla którego “SEO w treści strony” jest istotniejsze. Podobnie jest z multimediami, które są bardziej doceniane przez googlowski silnik.

Polubienia

Zarówno google jak i bing zwracają bardzo dużą uwagę na polubienia i udostępnienia strony w portalach społecznościowych. Oczywiście bing zwraca dużo mniejszą rolę na googlowe +1, ale za to zwraca większą uwagę na to, jak nasza strona jest postrzegana przez użytkowników facebooka i tweetera, jednakże różnica pomiędzy obiema wyszukiwarkami jest niewielka.

Odesłania

Linki są jednym z kluczowych elementów pozycjonowania i obie wyszukiwarki przykładają do nich wiele uwagi z roku na rok coraz bardziej analizując nie tylko ich ilość, ale też jakość. Pod tym kątem google jest o krok przed bingiem, który nie potrafi jeszcze w takim stopniu jak konkurent ocenić jakości stron odsyłających. Podobnie jest z linkowaniem w obrębie witryny, które jest dużo ważniejsze dla google.

bing
Zrzut ekranu ze strony bing.com.

Technologia

Obie wyszukiwarki bardzo cenią sobie szybko wczytujące się strony z niskim współczynnikiem odrzuceń. Jednak szybkość witryny ma większe znaczenie dla binga, który w dużo większym stopnie promuje szybko ładujące się strony. Co ciekawe, google nie za bardzo lubi flasha, a bing nie ma nic przeciwko takiej technologii. Bing również zwraca większą uwagę na długość kodu html.

Marki i biznes lokalny

Google w dużo większym stopniu potrafi rozpoznać markę i serwuje strony firmowe jako pierwsze na liście wyników wyszukiwania. Bing w mniejszym stopniu preferuje duże marki, które potrafią znaleźć się na niższych pozycjach. Nie dotyczy to jednak biznesu lokalnego. Jeśli chcemy wyszukać coś w okolicy, to w dużo większym stopniu pomoże w tym bing, który chętnie zaoferuje usługi znajdujące się w najbliższej okolicy.

Słowa kluczowe

Jest to warunek sine qua non bycia w wynikach wyszukiwania w obu wyszukiwarkach. Oczywiście nie można przesadzić z ilością słów kluczowych, których nadmiar może zostać źle odebrany, jednak powinny one ciągle znajdować się tytule, opisie strony oraz w treści. Co ciekawe, bing mniejszą uwagę zwraca na rozmieszczenie słów kluczowych (mniejsze znaczenie mają chociażby nagłówki H1, H2) i podobnie jak google ogranicza znaczenie słowa kluczowego w nazwie domeny.

Przedstawiliśmy Wam wskazówki dotyczące działania binga. Oczywiście decyzja o pozycjonowaniu się lub nie w tej wyszukiwarce należy do Was, ale wierzymy, że ten artykuł pomoże Wam w podjęciu decyzji lub pomoże w optymalizacji strony, aby spełniała wymagania stawiane przez obie wyszukiwarki.