Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Google zdominuje rynek domenowy?

Gigant z Richmond posiada wiele produktów i usług, ale jego apetyt nie maleje. Tym razem zabiera się za rynek domenowy i otwiera Google Domains. Usługa póki co będzie działać tylko dla użytkowników amerykańskich, ale w przyszłości zapewne będzie oferowana w innych państwach.

domains
Zrzut ekranu ze strony https://domains.google.com.

Z Google Domains (domains.google.com) do niedawna mogły korzystać jedynie wybrane osoby, które otrzymały zaproszenie. Jednak Google wreszcie wypuściło ten produkt w świat (póki co tylko na rynek amerykański) i oferuje możliwość wykupienia domeny wraz z dodatkowymi usługami takimi jak: ukrywanie danych właściciela domeny, autoinstalator aplikacji webowych, możliwość założenia do stu subdomen, możliwość przekierowania na googlowskie DNS-y czy możliwość założenia do stu aliasów pocztowych w obrębie domeny.

Dodatkowo google oferuje niestandardowe domeny najwyższego rzędu i w ten sposób można postawić stronę z  rozszerzeniami typu: .actor, .bike, .coffee, .dance, .futbol, .moda, .ninja, .pub i wiele innych (pełna lista tutaj >>).

Dla większości z nich cena (za rok) wynosi 20 lub 30 dolarów (netto). Najtańsze końcówki .com, .biz, .info, .org i .us oferowane są za 12 dolarów. Cena być może nie jest powalająca, ale użytkowników zapewne najbardziej kusi to, o czym Google głośno nie mówi.
 
Eksperci od SEO sugerują iż Google może zmienić swój algorytm, aby w większym stopniu promować strony znajdujące się pod niestandardowymi rozszerzeniami, odpowiadającymi tematyce wyszukiwanego hasła.

Dodatkowo można się zastanawiać, czy oferowanie takich usług przez google nie będzie konfliktem interesów. Nie jest wykluczone, że strony korzystające z Google Domains będą pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwaniach. Jednak dopiero czas pokaże, czy Google zdecyduje się na taki ruch.

Nawet gdyby tak się nie stało, to inni rejestratorzy domen powinni być co najmniej zaniepokojeni, gdyż konkurencja ze strony Google (które może oferować powiązanie Google Domains z innymi swoimi usługami) może być dla nich zabójcza. Szczególnie powinna obawiać się tego firma GoDaddy, która kontroluje 40% amerykańskiego rynku.