Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Fokus - smarter analytics

Kilka dni temu światło dzienne ujrzał Fokus - smarter analytics, narzędzie do monitorowania istotnych dla marketingu danych. Póki co dostęp do bety otrzymało jedynie grono testerów, jednak autorzy zapowiadają oficjalny start rozbudowanej o nowe funkcjonalności i ulepszonej wersji systemu na koniec lutego. Chociaż “ulepszonej” to może niezbyt trafne słowo - po prostu nie wiem, co tu jeszcze ulepszać. Oczywiście tu i ówdzie zdarzają się jeszcze zgrzyty i bugi typowe dla etapu wdrażania, jednak po naprawieniu tych kilku niedociągnięć Fokus ma szansę stać się niemal idealnym narzędziem dla marketera. Ale po kolei.

Fokus - smarter analytics agreguje i pozwala analizować dane z serwisów doskonale znanych każdemu marketerowi: Google Analytics, Facebooka, Twittera, YouTube,  Instagrama, Google Webmaster Tools, a także zbiera informacje dotyczące wybranych słów i fraz kluczowych. Osobiście brakuje mi w tym  zestawieniu jeszcze na przykład Google+ (oczywiście zdaję sobie sprawę, że praktycznie nic się tam nie dzieje - ale mimo wszystko testowo prowadzę tam od czasu do czasu jakieś działania i byłoby fajnie móc dołączyć te dane do analiz ogólnych).
Innymi słowy, to kombajn pozwalający śledzić najważniejsze informacje dotyczące naszego biznesu.

Fokus   smarter analytics

Strona www.getfokus.com wita nas bardzo przyjemnym designem. Jasne, klarowne komunikaty pozwalają użytkownikowi już od samego początku odnaleźć się w serwisie. Wszystko wydaje się niezwykle proste, nie ma tu żadnych zbędnych bajerów i wodotrysków; dokładnie tyle, ile potrzeba.
To pierwsze wrażenie towarzyszy mi już nieustannie podczas korzystania z Fokusa. Konfiguracja nowego projektu to łatwizna  - system prowadzi użytkownika za rękę praktycznie przez cały proces.

Po podłączeniu wszystkich używanych przez nas narzędzi przechodzimy do analizy. System ładnie agreguje najpotrzebniejsze dane, pokazując je w formie estetycznych wykresów. Na tym etapie brakuje mi jednak trochę bardziej zaawansowanego panelu i tabelek - czasem trzeba troszkę głębiej pokopać w danych, zerknąć na surowe liczby bez graficznej ilustracji. Mam nadzieję, że ta opcja dojdzie w najbliższych tygodniach.

Welcome 11

Zakładka “Dashboard” zawiera przegląd najważniejszych wskaźników. Jeden rzut oka i orientujemy się w bieżącej sytuacji. “On site” to informacje o ruchu w witrynie i jego źródłach. “Monitoring” pozwala analizować SEO i pokazuje co o naszej marce mówi się w sieci.
Osobiście absolutnie urzekła mnie zakładka “Social Battle”. Od jakiegoś czasu mam wstręt do zaglądania w statystyki stron na Facebooku. Teraz nie muszę już się tam zapuszczać - mam Fokusa, który daje mi to samo w znacznie bardziej przyjaznej formie! :)

Welcome

Bardzo podobają mi się też hinty - system podpowiada co w naszej witrynie można zmienić, aby wyeliminować popularne błędy i uzyskać lepsze efekty prowadzonych działań.

Welcome

Fokus odpowiada na potrzeby odbiorców - domyślam się, że twórcy dobrze przemyśleli proces zbierania informacji marketingowych. Odkrywając kolejne funkcjonalności serwisu czułam się trochę tak, jakby czytali mi w myślach - ledwie zdążyłam pomyśleć, że przydałaby się jakaś opcja i... w kolejnym kliknięciu odkrywałam, że już tu na mnie czeka! :)
Ot, produkt wynikający ze znajomości rynku i rozumienia faktycznych potrzeb przedsiębiorców internetowych.

Fokus ma świetne usability, jest niesamowicie estetyczny i przyjemny w obsłudze. Póki co rewelacyjnie sprawdza się jako przeglądówka do porannej kawy, ale po zakończeniu betatestów ma ogromne szanse stać się absolutnym “must have” nie tylko dla marketerów, ale i dla każdego posiadacza biznesu internetowego.

fokus_logo_pion