Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Darmowe narzędzia do testów A/B

Testy A/B są dobrym sposobem na zwiększenie konwersji na stronie internetowej. Jednakże narzędzia do ich testowania często są płatne i przeprowadzenie serii testów może sporo kosztować. Na szczęście pojawia się coraz więcej serwisów pozwalających na przeprowadzenie darmowych testów, co powinno odpowiedzieć potrzebom mniejszych serwisów.

road-sign-361513_1280

Większość najpopularniejszych platform daje wiele możliwości (wiele wariacji, rozbudowane statystyki, geotargetowanie, segmentacja itp.), ale ma to swoją cenę. Najdroższe oferowane pakiety kosztują od 500zł miesięcznie w górę w zależności od platformy. Mniejsze firmy, które chcą zoptymalizować swoją stronę, często nie potrzebują aż tak rozbudowanych narzędzi i właśnie dla nich przygotowaliśmy poniższą listę.

1.    Optimizely

To bodajże najpopularniejsza platforma do testów A/B. Do niedawna korzystanie z portalu było płatne. Ostatnio jednak Optimizely zmieniło politykę i oferuje darmowy pakiet startowy, w którym można przeprowadzić dowolną ilość eksperymentów w ramach jednej domeny lub aplikacji. Ograniczenie:  50 tys. użytkowników miesięcznie oraz brak wielu opcji dostępnych w pakiecie „Enterprise”.

2.    Leanplum

Leanplum, podobnie jak Opitmizely, oferuje możliwosć przeprowadzenia testów na grupie 50 tys. użytkowników miesięcznie w obrębie dwóch projektów. Więcej możliwości daje wersja płatna.

3.    Marketizator

Marketizator, poza usługami płatnymi, oferuje pakiet startowy, który pozwala na przeprowadzenie  10 000 odsłon testów  w obrębie jednej domeny.

4.    Adpush

Platforma jest jeszcze w trakcie beta testów i korzystanie z niej nie wiąże się z opłatami. Dedykowana jest przede wszystkim pod reklamy i banery.

Powyżej przedstawiliśmy platformy do testów, gdzie korzystanie nie wymaga specjalnej wiedzy dotyczącej programowania, ale za to możliwości w darmowych pakietach są dość ograniczone. Poniżej znajdują się za to linki do rozwiązań typu open-source, które jednak wymagają większego wysiłku i umiejętności.

1.   A/Bingo
2.   SevenMinuteAbs
3.   Vanity
4.   Modesty
5.   Genetify
6.   Sixpack
7.   PlanOut
8.   Petri

Na koniec przedstawiamy jeszcze jedną alternatywę - Google Analytics Content Experiments.

Testy A/B można też przeprowadzić za pomocą narzędzi typu Google Analytics tudzież innej platformy ze statystykami. Różnica polega na tym, że użytkownikom nie pokazujemy tej samej strony w różnych wariacjach, tylko inne, podobne do siebie strony pod różnymi adresami url i następnie porównujemy rezultaty za pomocą narzędzi dostępnych w panelu GA.