Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Brain Tracking - czyli neuromarketing po polsku

Projektując stronę internetową polegamy zwykle na doświadczeniu grafika oraz jego zdolności do interpretacji zachowań grupy docelowej. Od pewnego czasu pojawiają się słuchy o BRAIN TRACKING®. Polska firma idąc za trendami zachodnimi opracowała własną metodę badania tego typu interfejsów. 

Dzięki zastosowaniu EEG oraz specjalnego urządzenia badającego ruchy gałki ocznej, mamy możliwość śledzenia elementów na których skupiona jest uwaga użytkownika ale także co ważniejsze, czy użytkownik jest mile zaskoczony czy raczej zniesmaczony.

Wyniki takich badań są bardzo pomocne ponieważ są namacalnym potwierdzeniem skuteczności naszej strony internetowej. Dotychczas tego typu usługa była bardzo droga. Dzięki nowatorskiej metodzie oraz wykorzystaniu dostępnych narzędzi wraz z nowoczesnym oprogramowaniem pozwala na znaczne obniżenie kosztów i spopularyzowanie tej metody.



A teraz trochę o samej metodzie:

BRAIN TRACKING® to najnowsza metoda badania aktywności mózgu. Pozwala uchwycić pierwotne reakcje emocjonalne takie jak przyciąganie/uwaga vs odpychanie/zdziwienie.
 
Wzbogacona o obiektywne narzędzie obrazujące proces i strategię postrzegania wzrokowego
(eye tracking)  oraz tradycyjną metodę badań jakościowych – indywidualne wywiady pogłębione (IDI), pozwala na wiarygodne, pełne i kontekstowe zbadanie reakcji badanych na prezentowane im bodźce.
 
Metoda pozwala zmierzyć/wskazać:
  • Zapis uśrednionej reakcji odbiorców na prezentowane treści
  • Poziom zaangażowania (flow)
  • Dynamikę odbioru prezentowanych treści
  • Siłę reakcji emocjonalnej na poszczególne elementy, wraz ze wskazaniem kluczowych treści
  • Dokładniej sprofilowane grupy użytkowników (na podstawie ich świadomych i nieświadomych preferencji)
  • Elementy niespodziewane/niepasujące
  • Obszary  zaangażowania/nudy/odpychania

Wraz z Eye Trackingiem pozwala wskazać :
  • dokładny element wzbudzający emocje
  • mapy emocji – zbudowane na podstawie map fiksacji, nadające znaczenie fiksacjom
  • reakcje emocjonalne na obszary zainteresowania (AOI - Area of interest) - dodatkowe informacje do statystyk AOI pozwalające zmierzyć czy badani istotnie i jak reagowali na kluczowe elementy
 
Wsparcie IDI:
  • wywiady z użytkownikami pozwalają wskazać przyczyny ich reakcji: odpowiedź na najważniejsze pytanie – „dlaczego?”
  • dzięki natychmiastowemu dostępowi do reakcji badanych w trakcie prowadzenia IDI zadaje się więcej pytań o istotne elementy i w mniejszym stopniu ryzykuje wymuszone odpowiedzi; w ten sposób IDI o tym samym czasie trwania co klasyczny dostarcza więcej informacji


logo